[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام ::
اشتراک::
اطلاعات نمایه::
برای نویسندگان::
لینکهای مفید::
فرآیند چاپ::
پست الکترونیک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 25، شماره 3 - ( پاییز 1394 ) ::
جلد 25 شماره 3 صفحات 237-230 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصل‌های مصوب
زهری ظفری1 ، امیدعلی حسین زاده 2
1- دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد تبریز ، تبریز ، ایران
2- مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد شبستر، شبستر ، ایران ، Amirhoseinzade1359@gmail.com
چکیده:   (6536 مشاهده)
سابقه و هدف: شالوده افزایش بهره‌وری در دانشگاه‌ها مستلزم تاکید بر اعضای هیئت علمی از نظر کیفی و به روز نشدن افراد در حرفه‌شان، با توجه به کیفیت بخشی به دوره روش تدریس پیشرفته است. این تحقیق با هدف تحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصل‌های مصوب انجام گرفت.
روش بررسی: در این پژوهش توصیفی، جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیات علمی و متخصصین گروه علوم تربیتی (110 نفر) بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 86 نفر محاسبه شد که به روش تصادفی طبقه‌ای نسبتی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها، از پرسش‌نامه محقق ساخته استفاده گردید و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 839/0 به دست آمد. برای تحلیل داده‌های گردآوری شده از t تک‌نمونه‌ای استفاده شد. یافته‌ها: میزان تناسب آموزش ضمن خدمت دوره روش تدریس پیشرفته با توجه به سرفصل‌های مصوب دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم پزشکی تهران در حد مطلوبی بود و هر یک از عناصر برنامه درسی، شامل اهداف، محتوا، روش و ارزشیابی در وضعیت اجرا شده از دیدگاه اساتید شرکت کننده در حد مناسب و معنی‌داری بود. همچنین میزان مطلوبیت عناصر اهداف، محتوا، روش و ارزشیابی در برنامه درسی طراحی شده دوره روش تدریس پیشرفته در حد مطلوب و معنی‌دار بود.
 نتیجه‌گیری: در راستای کیفیت بخشی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی، باید محتوای دوره‌های ضمن خدمت به طور مستمر توسط برنامه ریزان درسی تحلیل و با سرفصل‌های مصوب تطبیق داده شوند.
واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، روش تدریس پیشرفته، آموزش ضمن خدمت.
واژه‌های کلیدی: تحلیل محتوا، روش تدریس پیشرفته، آموزش ضمن خدمت
متن کامل [PDF 274 kb]   (2594 دریافت)    
نيمه آزمايشي : تحليلي/مقطعي/توصيفي | موضوع مقاله: علوم تربیتی
دریافت: 1394/6/31 | پذیرش: 1394/6/31 | انتشار: 1394/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zafari Z, Hosseinzadeh O A. Content analysis of teaching methods developed in the Islamic Azad University, Tehran Medical Branch and comparing with the approved guidelines . MEDICAL SCIENCES 2015; 25 (3) :230-237
URL: http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-993-fa.html

ظفری زهری، حسین زاده امیدعلی. تحلیل محتوای دوره روش تدریس پیشرفته در دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با سرفصل‌های مصوب . فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران. 1394; 25 (3) :230-237

URL: http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-993-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 25، شماره 3 - ( پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران Medical Science Journal of Islamic Azad Univesity - Tehran Medical Branch
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645