[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 27، شماره 4 - ( زمستان 96 1396 ) ::
جلد 27 شماره 4 صفحات 282-289 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه امکان سنجی برگزاری دوره آموزش مجازی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران
سمانه پارچه بافیه * 1، محبوبه صفوی2، سهیلا مشعوف3، گلنوش میرسعیدی4، شادی عبداله زرگر5، هومن بخشنده6
1- مربی گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران؛ دانشجوی دکترای تخصصی آموزش پرستاری دانشگاه تربیت مدرس ، Parchebafieh_s@yahoo.com
2- استادیار دکترای مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3- مربی گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران؛ دانشجوی دکترای مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
4- مربی دکترای مدیریت آموزشی، گروه اتاق عمل، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران،مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، تهران، ایران
5- مربی گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران
6- دانشیار اپیدمیولوژیست، مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، تهران، ایران
چکیده:   (1234 مشاهده)
سابقه و هدف:. تحول و تکامل فن­اوری اطلاعات، همه بخش‌های جامعه از جمله حوزه آموزش را تحت تاثیر قرار داده است. پیش شرط استفاده از یادگیری الکترونیکی، وجود زمینه و بستر‌های لازم و دیدگاه روشن درباره آن است. هدف از این مطالعه، بررسی امکان برگزاری دوره آموزش مجازی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران از نظر اعضای هیات علمی بود.
روش بررسی: در این پژوهش توصیفی- پیمایشی، کلیه اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با تعداد 51 نفر بررسی شدند. ابزار گردآوری داده­ها، پرسش­نامه 54 گویه‌ای با مقیاس لیکرتی 5 گزینه‌ای و در 7 حیطه تکنولوژیکی، انسانی، رهبری و مدیریت، اداری و پشتیبانی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و پداگوژیکی بود.
یافته­ها: میانگین پاسخ‌ها در تمامی حیطه‌ها از نظر شرکت کنندگان بالاتر از حد متوسط بود (0001/0>P). ضریب همبستگی اتا ارتباط قوی بین متغیرهای دموگرافیک شامل جنسیت و میزان تحصیلات با نمره کل پرسش­نامه را نشان نداد، اما با افزایش سن مشارکت کنندگان، نمره کل پرسش­نامه با اثرگذاری 42 درصدی افزایش یافت.
نتیجه­گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران از آمادگی خوبی برای برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برخوردار است و باید نسبت به برگزاری این دوره‌ها اقدام نماید.
واژه‌های کلیدی: امکان سنجی، آموزش مجازی، پرستاری و مامایی
متن کامل [PDF 251 kb]   (211 دریافت)    
نوع مطالعه: تحليلي/مقطعي/توصيفي | موضوع مقاله: مديريت اطلاعات بهداشتي
دریافت: ۱۳۹۵/۷/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۲/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parchebafieh S, Safavi M, Mashouf S, Mirsaidi G, Abdollah Zargar S, Bakhshandeh H. The feasibility study of virtual learning courses for members of the Faculty of Nursing and Midwifery, Islamic Azad University, Tehran Medical Branch. MEDICAL SCIENCES. 2017; 27 (4) :282-289
URL: http://iau-tmuj.ir/article-1-1332-fa.html

پارچه بافیه سمانه، صفوی محبوبه، مشعوف سهیلا، میرسعیدی گلنوش، عبداله زرگر شادی، بخشنده هومن. مطالعه امکان سنجی برگزاری دوره آموزش مجازی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران . فصلنامه علوم پزشکی . 1396; 27 (4) :282-289

URL: http://iau-tmuj.ir/article-1-1332-fa.html



دوره 27، شماره 4 - ( زمستان 96 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران Medical Science Journal of Islamic Azad Univesity - Tehran Medical Branch
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3742